Eindelijk

Eindelijk is het wit met Kerst,
de vele sneeuw van lang geleden
belooft ons nu dat arrensleden
ons wachten deze Kerst.

Eindelijk is het feest daarbuiten
met mensen die in verse sneeuw
genieten van een wintermeeuw
en van de bloemen op de ruiten.

Eindelijk is 't zover gekomen
in peis en vree na 't lange wachten:
heilig de decembernachten
en U zijt wellekome.

Eindelijk zijn de dagen rond
met Kerstgezang uit alle landen
en niemand meer met lege handen
op Jezus zijn geboortegrond.

Zo maagdelijk in wit getooid
toont zich volop een nieuwe dag;
ik dank de weerman met een lach
voor elke sneeuwbal nu gegooid.

Tevreden ben ik met de droom
en kijk verlangend naar het Licht.
Ik sleutel wat aan een gedicht
en brand een kaarsje bij de boom.

Reacties

  1. Een mooi gedicht, zo mag het zijn met Kerst.

    Fijne dagen wens ik u.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je hilly. Mijn wenssneeuwbal vliegt nu jouw richting uit.🌲👍

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten