Luchthaven









Ik sta te kijken in de wind
om bij het platform eens te zien
hoe het verdwijnt, een vliegmachien,
zodra de rechte klim begint.

Voorbij de grijze polderbomen
met vroege nevel langs de grond
eindigt de startbaan in het niet
en boort zich in de horizon.

Vlak langs een wolk, de eerste zon.
Een stewardess in hemelsblauw
loopt hier parmantig in het rond
en bij het toestel aangekomen
zie ik de passagiers staan dromen,

precies zoals ik zelf vaak doe
over een dagvlucht naar Parijs,
een hele verre naar Peru
en voor zaken naar Chicago toe,
alsof ik door de wereld reis.

De slurf loopt leeg, de deur slaat toe.
Ik ga naar huis, het vliegen moe.

Reacties

  1. beste anoniemeling, je hebt het toch over het gedichtje, of over de stewardess? hehe... dank voor je appreciatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten