Google Earth 2

Laatst de landen nagelopen
waar ik voorheen eens heb gelopen
en ook de steden opgezocht
die ik vroeger heb bezocht.

Want een mens wil het bewaren
bij het verglijden van de jaren
waar hij ooit gelukkig was,
van Parijs tot aan Madras.

Maar het vreemde doet zich voor
bij het volgen van het spoor
dat ik wegzweef uit het heden
en verdwaald blijf in 't verleden.

Alsof de film die ik bekijk
is als een toverachtig koninkrijk,
met altijd weer dat beetje spijt
dat 't anders was, de realiteit.

Reacties

  1. Beter laat dan niet, blij dat ik (pas) vandaag ' Wietewuiten ' heb leren kennen op het www, met veel plezier ga ik hier terugkeren om te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mersie mijne man! Conscience leerde zijn volk lezen... awel, als ik dat ook eens kan doen met iemand, graag!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten