Fred Astaire



Altijd heb ik willen dansen
met het mooiste meisje uit haar klas,
en droomde dat ik een danser was
met alle flair van Fred Astaire.

Maar op hun schoolfuif stond ik dan
mijn ogen uit te kijken,
verlegen en verliefd, een fan
die haar wel nimmer zou bereiken.

Afgunstig, zou je kunnen zeggen,
was ik op Fred die met zijn dansen
het altijd zo wist uit te leggen
dat 't eerder leek op dansend sjansen.

Natuurlijk joelde ik met ieder mee
en deed of ik me amuseerde,
maar diep vanbinnen, jee ojee,
verscheen een traan die anders leerde.

Nu jaren later kan ik het aan
dat dit geluk nooit is gekomen
en dat ik aan de kant bleef staan
met duizend schone dromen.

Want tot vandaag - en in extasy -
ben ik, als ik Fred bezig zie,
weer groen als gras zoals het was,
verliefd op de mooiste van haar klas.


Reacties