Dust




Hoe waardig, bijna aardig
stonden de stenen in het gras
op het kerkhof van het dorp
waar ik voor 't laatst laatst was
toen ik, er rondgezworven,
in Engeland eens was,
toen iemand was gestorven.

"For dust thou art and unto dust
shalt thou return" - de woorden
daalden plechtig op het gras
en niemand hier was ongerust
alsof ze heel niet toebehoorden
aan ieder die aanwezig was.

Zoals we altijd blijven denken
te zijn uitverkoren door de goden
en dat ze eerst de buurman wenken
om zich te melden bij de zoden.

Ook ik was eens egocentrist
en deed of ik niet beter wist,
maar jaren later schrok ik hevig
toen ik onverwacht er vond,
aan stof en as al onderhevig,
een steen die onbeschreven stond.





Reacties

  1. Niemand weet wanneer we tot stof vergaan.
    Zou zeggen gelukkig maar.

    Je hebt een mooi gedicht geschreven.
    Blij hier weer te kunnen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je Hilly. lig zowat stil qua schrijven, maar geen nood, de fenix zal wel eens herrijzen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten