Herinnering

Met rust en stilte aangelengd
en zinderend door zon verzengd
ontmoette ik een zomerdag
vol tinten onder 't diepgroen lover.


De rozen hingen zwaar voorover
in 't dorp waar ik verzeild geraakt
het leven eens heel anders zag
en niet veel minder dan volmaakt.


Het leek alsof was aangebroken
het paradijs dat in ons woont,
dat puur aan schoonheid is ontloken
en ware aard der dingen toont.


Het kan eenieder overkomen
uit de diepste lagen van het brein
om uitgestegen boven dromen
weer echt en werkelijk te zijn.


Hoe welkom kwam het bij me boven,
een herinnering die speelt met tijd
- en mij als voor een eeuwigheid
weer in de wereld deed geloven.


Vaak ga ik binnendoor op pad
en zoek naar langvergleden dagen
met dorpen die te slapen lagen
en zeg nu zelf, wie doet me wat.

Reacties

  1. De schoonheid van het zijn.
    Dromen uit de diepste lagen.
    Ik geniet het gewoon.
    Waarom, wat meer nog vragen...

    Geweldig, beeldend mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je hilly. je commentaar schetst mijn her-inneren.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten