Smile






charlie's warme song? klik hier

't Is makkelijk gezongen, moeilijker gedaan,
als er donkere wolken zijn
die ons belagen in 't bestaan
met tranen van verdriet en pijn.


Maar toch, een glimlach tijdens tegenslag,
desondanks gegeven,
doet wonderen - om na een droeve dag
weer zonlicht te beleven.


Al komt een traan nog zo dichtbij,
verlies je niet in het verdriet,
maar haal een paraplu erbij
omdat het regent dat het giet


en kijk zo nu en dan omhoog,
prijs God voor wat er overbleef
aan kleuren in de regenboog,
en roep het uit: ik leef, ik leef!!


Dit mooie lied werd eens geschreven
door de Koning van de traan en lach,
die ons een vreugde heeft gegeven
die achter waterlanders lag,


(de melodie is zo verheven
omdat hij de waarheid ervan zag).


Reacties

  1. Prachtig gedicht.
    Het is waar, de traan en de lach zijn verbonden.
    Als is het nog zo donker, het wordt weer licht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank hilly. we komen eraan, naar het licht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals dit beeld-rijk gedicht is ook de stem van Nat King Cole tegelijk een smile en een traan... Je deed me ook nog eens teruggrijpen naar "Limelight".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waarde Ludo, dat CC de muziek schreef, was me zelfs onbekend, en Nat's versie is de bekendste... Groots van beide toppers. Met mijn gedichtje hoop ik de sfeer van Smile weer te geven. Ik neurie nu mee, met een glimlach...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten