Siberisch



Vandaag woon ik in Irkoetsk weer,
in Yakoetsk of Novosibirsk
met vrieskou krakend over steppen
waar Borodin melancholiek
nog ronddoolt met muziek.


Want altijd wilde ik al weten
hoe ver en koud het wezen mag
van Oeral tot aan Werchojansk,
de eindeloze bossen, de taiga door
die ik plotseling voor me zag.


Geen wonder dat ik vandaag geniet
van Vlaandrens winter-escapade
met hemelblauw in plaats van grauw
en glijdend door de lage landen
iets neurie uit het Wolgalied.


Hier met een mok vol warme chocolade
op 't ijs te bruinen in de winterzon,
bij hooguit vriezend een paar graden,
kom daar in Omsk of Tomsk eens om.




Reacties

  1. Met zo'n prachtig-witte ongerept-romantische plaatjes wordt de poeet... of het kind in ons weer wakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een winter, hoe lang al niet geleden, waarde ludo..., herrilleringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is genieten.
    Hier hele sneeuwduinen.
    Het was zwaar om te wandelen, maar ook zo fijn.

    Mooi ijskoud maar toch warm gedicht:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jullie kregen een grotere lading dan wij, hilly, maarre... enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten