Zondagochtend






Vandaag is een dag als alle dagen.
Goedgeluimd vroeg opgestaan
zit ik wakker voor me uit te kijken
met wat koffie, de radio al aan.


Nog zonder zin of enig doel
ligt de dag weer voor me open,
niets te doen of te bereiken
vervult me van een goed gevoel.


Tijdens het herfstig zondaglicht
kijk ik wat schielijk door de ruiten
of iets beweegt, voorbij wil gaan
tijdens het kille weerbericht.


En als ik niemand er zie staan,
geen auto nog voorbij hoor razen,
dan voel ik me zo hevig thuis
in de stilte van mijn klein bestaan.


Alsof ik diep van binnen weet
dat een mens ook nog 'ns is geboren
om op de zondag iets te horen
wat hij door de week allicht vergeet.

Reacties

  1. dank je Hilly. en was het toch niet aan het regenen zeker...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gevat, zo'n zalig zondagmorgengevoel zonder zorgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het moet niet altijd kommer en kwel zijn, waarde ludo. dank voor je mee-wakkerworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten