Far Away Places

luister mee... 







Ik reisde in mijn jonge jaren
zonder dat het zichtbaar was
met schoeners om te varen
over een eindeloze waterplas.

Tot aan de horizonten staren,
zonder dat een mens het zag,
een eiland in mijn hart te bewaren,
een verre kust, een vreemde vlag.
 
Dolend door gedroomde landen
onder een hemel van azuur,
liep ik op de mooiste stranden
regelrecht naar ’t avontuur.
 

De Stille Zuidzee was mijn favoriet
met palmen wuivend in het paradijs;
passaatwinden uit een liefdeslied,
de volle zeilen van een zielereis.
 
Toen is er een einde aan gekomen,
want ja, mijn radio ging stuk.
Daar gingen ze, mijn mooiste dromen
voorbij was het, dat pril geluk.
 
Nooit meer in later jaren
een reis zo mooi gemaakt
die meer bekoorde
dan toen ‘k als kind, nog jong,
Far Away Places hoorde
dat Vera Lynn hemels zong.

Reacties

  1. Wat een fijne herinnering.
    Je hebt het mooi verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. veel verbeelding in dit gedicht hoor Hilly... maar ik luisterde vroeger graag naar 'vreemde liedjes' die ik niet verstond, maar ze mooi vond. en de dromerijen, die had ik wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij was het de maan....ik heb daar vele avonturen beleefd...to the moon and back...
    Heerlijk gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het manneke in de maan, Janneke, deed inderdaad veel hersenkronkeltjes dromen, K.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten