Zoektocht







Hoe lang niet zoek ik naar een mens,
een mens die als het voorjaar wordt
zacht met de vogels mee gaat zingen,
zich onverwijld in 't leven stort.

En toen het 's zomers zomers was
tevreden was met 't hoge gras
en zag dat 't nergens groener was.

Iemand die in de najaarsregen
nog doodgewoon door plassen loopt
met een plezier uit jonge jaren,
doornat desnoods met alles tegen.

Een mens die in de wintertijd
het gladde ijs trotseert en glijdt
alsof hij als een koning schrijdt.

Mijn zoektocht heb ik voorgelegd
aan een dokter hier ter stede
en luister mee met wat hij zegt,
want nogal deftig deelt hij
à raison van heel wat euro's mede

dat ik alleen mezelf maar zoek.
Bedankt werd ik nog voor het bezoek.

Reacties

  1. Jij zelf hebt al die dingen beleefd.
    Het heeft je gevormd tot wat je bent.
    Jij bent en dat is goed, je kan de zoektocht eindigen:)

    Mooi verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ok hilly. ik stop met zoeken. en met een gelijkgestemde ziel als jij in de buurt...;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten