Beautiful dreamer



Het is een lied uit vroeger jaren,
een deuntje als een niemendal,
iets voor een mens om te bewaren
opdat hij voortaan dromen zal.

Met Roy mooi op de plaat
heb ik de song teruggevonden
en speel het vaak tot 's avonds laat
en voel me met geluk verbonden.

Een tune nog uit de oude doos
waarin weer dromen bovenkomen
die 'k vroeger voor mezelf uitkoos
om heel mijn leven te omzomen.

Roy Orbison, zijn hartekreet
verraadt ontroering en verlangen
en zijn gezangen blijven hangen
bij ieder die hem nooit vergeet.

Diep in zijn stem is nog te horen
hoe hij de droom vanbinnen kent
en nimmer ging het ooit verloren
wat in zijn ziel was ingeprent.

En zonder dat ik het merken laat,
zoek ik door vervlogen jaren
of ik het lied wist te bewaren
en of de dromer nog bestaat.

Reacties

  1. En bestaat hij nog de dromer?

    Mooi gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij bestaat nog, hilly. hij is zelfs bezig, te dromelijnen! fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als dromen drommen, troont de dromer op een vorstelijke wijze, diep van binnen, zijn verlangen.....

    Prachtig deze ode aan de 'dromer'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mij onbekend lied deed me nadenken K., wat broeden en.... Daar kwam de droom. Een wakkere nacht was mijn deel... 😉

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten