Liedje






Ineens schoot me te binnen
een deuntje uit mijn kindertijd,
een wijsje dat in mijn gedachten
was blijven hangen al die tijd.

Al neuriƫnd bleef ik bevrijd
van wat de woorden brachten;
alleen de klank uit vroegertijd
deed al geluk verwachten.

Zo gaat het vaker in mijn hoofd
wanneer de dingen moeizaam gaan
en ik bedremmeld stil blijf staan
omdat mij beter was beloofd.

Dan komt iets uit m'n jeugd weerom
en biedt me een muziekje aan,
zo'n simpel ding waarvan ik zeg
daar wil ik wel in zee mee gaan.

Iets uit een tijd geheel gewijd
aan het leven zonder zorgen,
een loflied op vandaag alleen,
met zonlicht in de morgen.

Reacties

  1. Mooie herinnering verweven in een liedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het liedje van de smid, ken je het hilly? Zo ken ik er nog vele. En neurie meešŸ˜„

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zomaar zijn, zonder zorgen, het zicht dichtbij in't geluk van kinderjaren...het is als springen in een plas en weten dat je dat nog steeds kan....

    ik superlatief je weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten