Boltini











Er op bezoek gezeten:
een tent met dieren
die hun kunstjes tonen
aan hen die willen weten
hoezeer het kan plezieren
een avond er te wonen.

Kamelen, een karavaan
in het aangesleepte zand.
Een clown als muzikant
die achter de gordijnen wacht
tot trommels roffels slaan.
En dan er tegenaan.

Schimmels die dampend draven,
stijlvol in galop. Er bovenop
een dame als apotheose.
Zonnend aan het strand
van de piste-rand:
een krokodil onder hypnose.

De Jumbo's uit mijn dromen:
kenners van deze dieren weten
dat ze nimmer iets vergeten,
hoe slungelig ze ook binnenkomen.

Met slurf en poten in de weer
om bezoekers te verwennen
zal de eerste me best herkennen
van de laatste keer.

Dit vers was nooit geschreven
als hij me geen knipoog had gegeven.

Reacties

  1. De olifant mijn lievelingsdier.
    Het mooist in de vrije natuur.

    (moet even denken aan dat snoepje van de reclame...na na na na na....)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb ze meermaals kunnen bewonderen in hun natuurlijke habitat, hilly, 'reuze'dieren! en de circussen, zo lang geleden dat ik er eentje bezocht. de kleine familiecircussen, haast allemaal failliet, en de regels en wetten om met dieren op te treden..., allemaal geschiedenis. spijtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten