valentijnsliedje

vergeet-mij-niet, voor jou de ereprijs
in onze tuin waar lijsters vogelwijs
hun nest bouwden en seringenpracht, lauw
bijna, odeur verspreidt. ik heb berouw.
intieme bloem - uitbundig, zonder eis,
gewoon verliefd, samen voor elkaar - vouw
je open na de nacht met winterkou.
vergeet-mij-niet, voor jou de ereprijs,
mijn liefste: ogen kleuren diepe trouw,
dezelfde van die allereerste reis
in mei, met lichte wolken en veel blauw
waarin geen plaats was voor het vale grijs:
vergeet-mij-niet, voor jou de ereprijs.

Reacties

  1. Mooie liefdesverklaring.
    Gisteren was het ook weer het feest van de liefde.
    Dat hoort het eigenlijk elke dag te zijn:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist hilly...elke dag weer... en laat mijn teerbeminde nu toch niet verjaren op Valentijn...echt!😁

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten