Bos


Soms laat het alledaagse leven los
en ontsnap ik aan de dingen
die mijn ikje in een keurslijf dwingen,
lopend ga ik door ons bos.

Want als ik voorts de bomen hoor,
zacht krakend in de winterwind,
dan zing ik mee, alsof in koor,
en weet dat het opnieuw begint.

Een leven dat verloren ging,
nog vrij en zonder zorgen,
in niets gevangen of geborgen,
een kleinood als het grootste ding.

Dan wil het onverwacht gebeuren
als ik ga rusten bij een oude eik,
de dreven noemend bij hun kleuren,
dat ik iets zie van een verloren rijk.

Een land waaruit ik ben gekomen,
zo zonder taak en plicht
als in een bos om van te dromen
met door de wind verstrooid het licht.

Reacties

  1. Als je dit leest dan hoor je het ruisen van de bladeren ruik en voel ik " Biggenaat " bos .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toegegeven, beste anoniemeling, dat het een mooi bos is alwaarin heerlijk rond te struinen, zoals ik onlangs deed. bedankt om mee te kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De dreven benoemen bij hun kleuren: sterk visueel fragment. Ik zie het je zo doen. Groetjes Hugo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank Hugo. Zowel de linkse, de rechtse als de middelste dreven, ze deden me veel beleven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten