Wiske









Gister was ’t niets anders dan de dood,
toen ik van haar heengaan hoorde,
alles wat het leven bood.
Hoe vreemd te moede is het mij,
een hond die mij zo bekoorde
zozeer te missen van dichtbij.

Eerder was nog alles bij het oude,
een losse streel, een kwispel, een lach,
een dier dat ik zo graag zag
en dat ik als mezelf vertrouwde.

Weer komt de twijfel in me boven
wat het hiernamaals toch mag zijn:
een doekje voor het eeuwig bloeden,
een pleister tegen alle pijn?

Haar heengaan doet ’t me geloven
dat het goed was hier te zijn,
baasjes om elke dag te loven,
eten en drinken, wandelen als festijn.

Gewoon zoals het altijd was
de eeuwen door die voor haar lagen,
liggend op het eeuwig gras
als vrienden die elkander zagen.

Reacties

  1. Prachtig hoe jij dicht...de G.G. van Nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je K., dit was een kleine ode aan mijn broers labrador. heerlijke en warme loebas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig neergeschreven Stef met woorden recht uit jullie hart, veel sterkte in deze moeilijke tijden 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dank je, Unknown. ik schreef dit graag voor Stef, maar hield ook veel van zijn trouwe vriend...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig gedicht. Het is zo moeilijk een dier te verliezen

    Moest weer even denken (zoals zo vaak) aan onze labrador Duco.

    Hartelijke groet en blijf gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ze zullen niet vergeten worden, hilly... keep it safe!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten