Pluim


Ik geef om je omdat je verend loopt
door de wereld met zijn steden,
omdat je mooi bent losgeknoopt
van het moeras uit het verleden.

Ik hoor het altijd in je lach,
iets dat zich uit als pure jeugd
om wat zich voordoet elke dag
en om zichzelf bestaat uit vreugd.

Geen kwel, geen Freud, nee niets
dat je als therapie kan boeien,
geen cursus zolang je op de fiets
zelf met de wind kunt stoeien.

Geen droef gezeur of klaaggezang,
gewoon weer stampen in een plas
en voor geen bui of onweer bang,
geen jammer om geluk dat was.

Maar altijd iets dat zich herstelt,
een panacee voor 't vele leed,
niets dat het denken heeft bekneld
wat gister met vandaag wel deed.

Met jou heb ik voorgoed ontmoet
iets uit mezelf dat me pleziert:
de dag te groeten met een hoed
waarop een pluim het leven viert.

Reacties

  1. De pluim van vrijheid zo lees ik.

    Mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan er inderdaad wat vrijheid in zien, hilly... maar er borrelde zowat allerlei in me op. Dank voor je steeds doorworstelen.😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom je even gezondheid toewensen met dat akelige virus boven onze hoofden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Evenzo aan jou en je dierbaren, hilly... een rare wereld we live in...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. graag je gegund, K. mijn stem heb je steeds...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten