Somewhere over the rainbow




Misschien is het de melodie
met rijkgekleurd zoveel akkoorden,
wellicht zijn het de woorden
waardoor ik weer mijn rainbow zie.

Want met zo'n liedje over straat,
zacht neuriƫnd het voor me uit
met af en toe een licht gefluit,
is 't net of alles beter gaat.

Of heel de wereld me laat weten
dat er een regenboog ontstaat
wanneer een bui in zonlicht baadt,
en dat zoiets geluk mag heten.

Dan blijf ik altijd even kijken
en zie verwonderd naar omhoog
hoe zeven kleuren in een boog
mij aan de horizon bereiken.

Thuis, en in mijn zetel onderuit,
beleef ik dan mijn mooiste dromen
en zie hem in de kamer komen
alsof ik in de straat nog fluit.

Alsof ik weer voor altijd weet,
ondanks de regen die het geeft,
dat ik niet echt, echt heb geleefd
als ik mijn regenboog vergeet.

Reacties

  1. De boog van hoop.
    Mooi gedicht.

    Ik vond The Wizard of oz wel heel leuk toen der tijd.
    Dit liedje bracht me even terug in de tijd:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hilly, alleen die kleurkes al..., fraai, niet?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten