De ontmoeting

Graag ontmoet en graag gelezen
zo menig vers dat ik al gaande vond,
een hartenkreet mocht het soms wezen
of een geluk dat in de sterren stond.

Vol gloed in woorden rond te dwalen,
te zoeken wat de ander zegt,
of hij ook kent mijn diepste dalen,
in eigen woorden neergelegd.

Hem in zijn bundel te ontmoeten,
de schrijver die ik nimmer zag,
die met zijn strofen mij wil groeten,
soms met beklag, soms met een lach.

Ook stuit ik op een eenzaam gaan
zoals zijn woorden doen vermoeden,
hoe broos het is dit aards bestaan,
wat ook mijn verzen doen bevroeden.

Ineens de vreugde da'k niet meer ben
alleen met mijn papier en pen,
en dat mijn geest zich vinden laat
door iemand die mijn taal verstaat.

Het tegenkomen van de ander
als een geluk dat er mag wezen,
twee mensen die voortaan elkander
zomaar ontmoeten - bij het lezen.

Reacties

  1. De dichter en zijn woorden, een ontmoeten zonder elkaar te zien.
    Een herkennen zelfs.

    Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kennen we mekaar niet, hilly? ;-) dank weerom! fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten